212 İstanbul AVM Mimarisi



 Alışveriş merkezinin her köşesinden, her kat ve bölgenin birbirleriyle ilişkisi dinamik organizasyon içinde bir bütün olarak algılanır. Mağazalar ve kafelerin bir kent – köy kurgusu içinde tasarlandığı sürprizli, dinamik, kayan mekanlar; çatıdan süzülen günışığının mekan içindeki etkileri ve peyzajın yapı içindeki hareketi, alışveriş merkezindeki çeşitli işlev alanlarının vektörel algısını da farklı kılar. Yapının, yerkabuğunun tektonik hareketlerine benzer kırılmalarla oluşturulan beşinci cephesi – çatısı, çevresiyle panoramik ilişkiler kuran bir kentsel açık alandır. Restaurant, sinema ve eğlence merkezlerindeki aktiviteler çatıdaki açık alanda devam eder. Yapı kabuğunun kıvrılarak Medya Yolu yönünde oluşturduğu üç parçalı cephe içerideki renkli dünyanın nesnelerini yansıtan reklam panoları ile kaplanmıştır.













This entry was posted in . Bookmark the permalink .

Leave a Reply